Terapia ręki

Zajęcia Terapii Ręki mają na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów palców i dłoni oraz naukę prawidłowego pisania. Program obejmuje m.in. ćwiczenia mające rozwinąć sprawność ruchową kończyny górnej, sprawność manipulacyjną dłoni, umiejętność chwytania, koordynację pomiędzy dłońmi i udoskonalanie czynności samoobsługi.
Terapia ręki uczy także cierpliwości i koncentracji. Stanowi doskonałe uzupełnienie zajęć logopedycznych. Ćwiczenia są dobierane indywidualnie przez terapeutę do potrzeb i sprawności dziecka. Zajęcia poprzedzone są diagnostyką, aby rozpoznać stopień trudności dziecka i ewentualne dysfunkcje organizmu. Następnie przystępuję do doboru programu terapii ręki dla dziecka.

 

Dziewczynka układająca klocki

 

Oto niektóre objawy mogące wskazywać na zaburzenia małej motoryki:

Skonsultuj je ze specjalistą przeszkolonym w zakresie Terapii Ręki.

  • dziecko z trudem uczy się takich czynności samoobsługi jak: ubieranie się, zapinanie guzików lub zawiązywanie sznurowadeł;
  • dziecko jako nieprzyjemne traktuje nowe i różnorodne faktury, nie lubi ich;
  • dziecko nie chętnie wykonuje czynności manualne (malowanie, rysowanie, lepienie z ciastoliny, układanie drobnych elementów) lub nie lubi ich wcale;
  • dziecko za wolno albo za szybko wykonuje czynności, które wymagają dużej precyzji ruchów,
  • dziecko prezentuje trudności w zakresie koordynacji obu rąk podczas zabaw manipulacyjnych,
  • dziecko ma obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
  • dziecko mocno zaciska ręce na różnych przedmiotach, uderza rękoma o ostre i wyraźne faktury lub często siada na własnych dłoniach.